søndag 9. november 2008

Den 37. kongress for nordisk pedagogisk forskning

Nordic Educational Research Association (NERA) (Nordisk forening for pedagogisk forskning) arrangerer den 37. kongress for pedagogisk forskning i Trondheim (NTNU) i tiden 5. - 7. mars 2009. Fristen for innlevering av et kort abstract (ikke nødvendig for å delta) og for å få den billigste påmeldingskontigenten er 15. november. Les mer her

Kongressen samler ca 700-800 pedagoger. Der får en vite om det meste som skjer av pedagogisk forskning i hele norden. Mange høgskoler stiller med en gruppe av deltakere fra pedagogikkseksjonene for å bli bedre kjent med hverandre og for å bli kjent med forskere og pedagogiske nettverk i hele norden. Kongressen er både et faglig og sosialt møtested som mange enkeltmennesker og pedagogiske fagmiljøer prioriterer som et årlig must: Dette skal jeg ikke gå glipp av. Kongressen er noe mer enn bare en konferanse på tre dager. Den gir deg kontaktpersoner i hele norden og gir inngang til pedagogiske nettverk som kommuniserer sammen og har møtesteder utover den årlige kongressen. Håper flere fra seksjonen vil delta på denne kongressen. Meld fra til undertegnede.

2 kommentarer:

Rolf K. Baltzersen sa...

Jeg har lyst dersom jeg rekker å få skrevet et abstract før fristen. Godt å vite at det er noen andre fra pedagogikkseksjonen som skal reise. Da vet jeg at jeg ikke vil føle meg så alene på konferansen :)

ninni sa...

Å føle seg alene på konferanser er aldri ok. Så det er fnt at flere reiser. Jeg kommer ikke til å dra, det er minst to andre konferanser i Trøndelag jeg prioriterer høyere; Norsk senter for barneforskning har en og FoU i praksis